Omega 3 vs Omega 6: Care sunt acizii grași sănătoși?

Omega 3 sau Omega 6? Care acizi grași sunt mai sănătoși pentru organism? Acesta este un subiect delicat pentru medici și cercetători și ambiguu pentru noi toți.

Cu toții auzim că acizii grași sunt benefici pentru organism, dar puțini știu care este diferența dintre Omega 3 și Omega 6, și unde se găsesc acești acizi grași esențiali.

bennefit-omega-3-vs-omega-6
bennefit-omega-3-vs-omega-6
Atât Omega 3 cât și Omega 6 sunt necesari organismului pentru o bună funcționare a metabolismului dar nu pot fi produși la nivel celular, se obțin doar din alimente. Omega 3 are efect antiinflamator și combate bolile de inimă, în timp ce Omega 6 reduce colesterolul și ajută la menținerea echilibrului hidric al pielii.

În regimul alimentar actual, există foarte puţine surse de acizi graşi Omega 3, acestea găsindu-se în special în grăsimea peştilor din apele îngheţate precum somonul, sardinele, heringul, macroul, codul, dar și în nuci sau semințele de in.

În contrast, Omega 6 se regăseşte în dieta multor oameni din societatea modernă. Aceştia se găsesc în seminţe şi nuci, dar şi în uleiurile extrase din acestea. Uleiurile vegetale rafinate, cum este uleiul de soia de exemplu, se foloseşte frecvent în producţia prăjiturilor, a snacks-urilor şi covrigeilor, precum şi în fast-food.

De asemenea, Omega 6, spre deosebire de Omega 3, este produs în diferite cantităţi şi de propriul organism, în principal din cauza dezechilibrului hormonal.

Din această cauză, nutriţioniştii recomandă un echilibru în consumul de Omega 3 şi Omega 6, pentru a nu exista carenţe sau, din contră, excese din unul sau altul în corp.

Acest echilibru este foarte greu de păstrat și de aceea vă recomandăm produsele BenneFit, bogate în acizi grași Omega 3 si Omega 6.

Un dezechilibru între Omega 3 şi Omega 6 ar putea sta la baza apariţiei obezităţii, depresiei, dislexiei, deficitului de atenţie sau tendinţei spre agresivitate.

Beneficiile consumului de Omega 3 în viața de zi cu zi

De ani de zile auzim că o dietă săracă în grăsimi este cheia pentru a pierde în greutate și pentru a preveni apariția problemelor de sănătate. Dar, nu toate grăsimile sunt „rele” pentru organism.

BenneFit - Surse Omega 3
BenneFit – Surse Omega 3

Unii din acizii grași primesc numele de acizi grași esențiali, deoarece organismul nu îi poate sintetiza, ci este necesar să fie obținuți prin intermediul alimentației. Aceștia sunt acidul alfa linolenic (din familia omega 3) și acidul linoleic (din familia omega 6).

Acidul alfa linolenic se găsește în pește, semințele de in, legumele cu frunze verzi, uleiul de canola, nuci și grisinele BenneFit.

Acidul linoleic se găsește în uleiul de floarea soarelui, măsline, susan, porumb, nucă de cocos sau macadamia și grisinele BenneFit.

Simptomele deficienței sau dezechilibrului de acizi grași

– Piele uscată și/sau crăpată

– Uscăciune oculară

– Mătreață

– Iritabilitate

– Păr fragil și uscat

– Unghii fragile și exfoliate

– Sete excesivă

– Răni care se vindecă greu

Produsele BenneFit asigură un un aport de 3.25g acizi grași Omega 3 și 3.53g de acizi grași Omega 6 în fiecare punguță de 100g.

Care sunt beneficiile consumului de acizi grași Omega 3?

1. Omega 3 ajută organismul în lupta cu afecțiunile

Acizii grași Omega 3 ajută în lupta împotriva afecțiunilor reducând inflamația din organism, inflamația vaselor de sânge, a articulațiilor și oriunde s-ar regăsi aceasta. Consumați in doze mari, aceștia pot scădea și riscul anormalităților în bătăile inimii și pot reduce grăsimile nesănătoase din circulația sângelui cunoscute ca trigliceride.

2. Omega 3 si aritmiile

Există studii care demonstrează că Omega 3-urile par a avea un efect stabilizator asupra inimii. Acești acizi grași pot scădea pulsul și pot reduce riscul aritmiilor care ne pun viața în pericol sau a altor anormalități în bătăile inimii.

3. Omega 3 si trigliceridele

Acizii grași Omega 3 pot scădea trigliceridele, o grăsime din sânge care este corelată cu bolile de inimă.

4. Omega 3 și tensiunea

Există dovezi sigure că acizii grași Omega 3 pot scădea tensiunea. Efectul este însă destul de scăzut. O strategie alimentară este aceea de a înlocui carnea roșie cu peștele la anumite mese. Dacă ai tensiunea crescută, limitează consumul de sare, fă sport în mod regulat și ia medicamente conform sfaturilor medicului.

5. Omega 3 și artrita reumatoidă

Studiile sugerează faptul că Omega 3 poate reduce simptome precum dureri articulare și rigiditate în cazul persoanelor care suferă de artrită reumatoidă. O dietă bogată în Omega 3 ar putea spori și eficiența anumitor medicamente antiinflamatoare.

6. Omega 3 și depresia

Acizii grași Omega 3 ar putea ajuta la atenuarea dezechilibrelor emoționale și ar putea spori eficiența medicamentelor antidepresive. Cu toate acestea, rezultatele studiilor nu sunt încă prea concludente.

7. Omega 3 si ADHD

Anumite studii sugerează că suplimentele de Omega 3 ar putea reduce simptomele tulburării de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD). Știm că acizii grași Omega 3 sunt importanți în creier pentru dezvoltare și funcționare.

8. Omega 3 și cancerul

Omega 3 reduce riscul apariției cancerului de colon, cancerului de sân și cancerului de prostată avansat, însă și în această privință mai trebuiesc intreprinse studii pentru a dovedi eficiența acestor acizi grași în această privință.

9. Omega 3 și durerile menstruale

Într-un studiu realizat asupra a 42 de femei, acestea aveau dureri menstruale mai scăzute dacă consumau suplimente de ulei de pește decât în momentul în care luau placebo.

10. Omega 3 și beneficiile pentru păr

Nu cred că este un șoc să știi că o nutriție neadecvată va avea un efect negativ vizibil asupra părului tău, ceea ce-l va face să arate lipsit de viață, de strălucire și degradat. O deficiență de Omega 3 iți poate scădea viteza de creștere a părului și îl va deteriora și mai rau. Pentru un păr sănătos, plin de strălucire, ai nevoie de o alimentație adecvată. Acizii grași Omega 3 iți hrănesc foliculii părului pentru creșterea unui păr mai puternic, lucios care crește mai rapid.

Omega 3-urile iți vor proteja și unghiile, făcându-le mai puternice și mai puțin casante.

11. Omega 3 și îngrijirea pielii

Odată ce îmbătrânim, celulele grase ale celui de-al treilea strat al pielii se subțiază și au tendința de a deveni mai denivelate. Acizii grași Omega 3 pot ajuta pielea să pară mai ferma și mai fină. În acest fel, Omega 3-urile te vor ajuta să combați ridurile și pielea își va recapăta o parte din tinerețe. Tot în contextul beneficiilor asupra pielii, acizii grași Omega 3 pot ajuta la controlul acneei pe o piele cu tendințe de îngrășare și aceneice. Schimbă zahărul cu avocado, nuci, somon și păstrăv pentru controlul coșurilor și acneei.

Fie că vrei să iți intri în formă sau suferi de o afecțiune, produsele BenneFit sunt o alegere excelentă datorită conținutului ridicat de acizi grași Omega 3 și Omega 6 care contribuie la un metabolism normal!

Cum ne pregătim organismul pentru anotimpul rece

În această perioadă, când sezonul rece bate la ușă, trebuie să luăm măsurile necesare pentru îmbunătățirea sistemului imunitar. Specialiștii în nutriție ne dau câteva sfaturi ce pot fi aplicate de oricine, într-un mod cât mai simplu.

De ce corpul are nevoie de o atenție sporită odata cu sezonul rece

Scăderea temperaturii dimineața și seara, momentele calde din timpul zilei și diminuarea zilei sunt factori care vrem, nu vrem, ne pregătesc pentru tranziția anotimpurilor.
Pentru a evita ca acest lucru să se intâmple brusc și cu consecințe asupra sănătății fizice și psihice, specialiștii ne sfătuiesc să urmăm câțiva pași simpli, care ar putea să ne aducă un plus de confort.

BenneFit - Sport iarna
BenneFit – Sport iarna

Un mod de viață sănătos este mai important ca oricând. Alimentația trebuie să fie variată și să conțină destule legume și fructe, mai ales legume de sezon, astfel încât să existe un aport suficient de minerale și vitamine. Sunt indicate cerealele complete (pâine, paste, orez), care conțin multe fibre ce contribuie la buna funcționare a sistemului digestiv. Produsele BenneFit sunt bogate în fibre (asigurând un necesar de 35% din doza zilnică recomandată), proteine și vitamine (vitaminele E, B2, Fosfor, Magneziu, Fier).Nu trebuie neglijată nici cantitatea necesară de lichide, iar o cană de ceai în zilele friguroase face minuni.

În anotimpul rece, specialiștii ne recomandă să ne odihnim suficient, organismul având nevoie de somn pentru a putea face față provocărilor zilnice. De asemenea ar trebui evitat stresul, acesta putând duce la tulburări ale somnului și la scăderea imunității.

În anotimpul rece, igiena este foarte importantă, recomandându-se spălarea și ștergerea regulată a mâinilor. Pentru ștergerea nasului se recomandă folosirea batistelor de hârtie de unică folosință.

Dacă toată vara am făcut sport pentru a ne menține greutatea și a arăta bine mai ales la plajă, ei bine, odată cu apropierea sezonului rece, nu trebuie să renunțăm la acest obicei. Antrenorii de sport ne spun că acum, poate și mai mult, corpul nostru are nevoie de un bun tonus muscular. În plus de asta, evităm acumularea de kilograme în plus, o tendință în lunile de iarnă.

În perioada rece, aerisirea cu regularitate a camerelor joacă un rol foarte important deoarece avem tendința de a încălzi uneori prea mult încăperile, iar aerul uscat rezultat ne poate da peste cap sistemul imunitar.