Alimentaţia corectă înainte şi după sală

 

Când vine vorba de sport, există anumite întrebări universale pe care experţii le aud aproape în fiecare zi. Cum pot obține beneficiile maxime din antrenamentele mele? Cum pot să pierd în greutate mai repede, să ard cele mai multe calorii şi să am energia necesară pentru fiecare sesiune de antrenament? În timp ce există alte elemente care ar putea afecta situația ta specifică, există un răspuns simplu, care se aplică la toate aceste întrebări: Mănâncă! Mai precis, mănâncă alimentele potrivite la momentul potrivit.

De ce este important să ne hrănim corespunzător înainte şi după ce am depus efort fizic

BenneFit
Alimentaţia corectă înainte şi după sală

Indiferent dacă mâncăm sau nu înainte de a face exerciţii fizice, studiile recente arată că ardem aceeași cantitate de grăsime. Cu toate acestea, dacă facem constant sport pe stomacul gol, riscăm pierderea masei musculare. Iată de ce: pentru a face faţă efortului fizic, organismul va recurge la rezervele energetice disponibile şi va lua proteinele necesare din muşchi şi nu de la rinichi sau ficat aşa cum este normal. Când se întâmpla acest lucru, pierdem masă musculară, ceea ce poate încetini metabolismul, făcând mult mai dificilă pierderea în greutate. În plus, dacă facem sport fără să fi mâncat înainte, corpul nu va avea la dispoziţie energia necesară pentru a duce un antrenament intens până la capăt.
După ce depunem efort fizic, organismul nostru încearcă să-şi refacă rezervele vitale de glicogen şi dacă nu ne hrănim corespunzător, va consuma aminoacizii din muşchi, împiedicându-ne să obţinem rezultatele pe care ni le dorim. Prima oră după antrenament este esenţială, pentru că ce alegem să mâncam în acest interval poate dăuna sau ajuta la refacerea muşchilor, restabilirea nivelului de energie şi menţinerea sub control a metabolismului.

Ce este indicat să mâncam înainte şi după ce facem sport?

Înainte de antrenament, este important să alegem alimente ce conţin un complex de carbohidraţi cu un indice glicemic scăzut şi proteine. Carbohidraţii asigură o digestie mai îndelungată, pe parcursul a câteva ore, astfel încât corpul să aibă la dispoziţie necesarul de energie pentru o sesiune de antrenament optimă. Proteinele sunt şi ele extrem de importante, asigurând toţi aminoacizii esenţiali pentru ca organismul nostru să funcţioneze la parametri maximi. Dacă au trecut mai mult de 3 ore de la ultima masă principală, este indicat ca înainte să te apuci de exerciţii să iei o gustare uşoară.
Studiile recente arată că la fel ca atunci când ne pregătim să facem sport, alimentaţia post-antrenament ar trebui concentrată în jurul alimentelor care conţin proteine şi carbohidraţi, dar şi fibre, vitamine şi antioxidanţi. Nu uita de hidratare! Apa plată previne deshidratarea, care poate surveni în urma unui antrenament intens, şi reglează şi menţine temperatura corpului în limite normale.

Fie că tocmai te pregăteşti pentru un antrenament sau te refaci după efortul fizic depus, produsele BenneFit sunt o alegere excelentă datorită conţinutului ridicat de proteine şi minerale care contribuie la creşterea şi menţinerea masei musculare şi a unui metabolism energetic normal!